Kan jeg overføre bredbånds-abonnementet til noen andre i familien?
Det er ikke mulig å endre navn direkte på bredbåndsfakturaen. Dersom du ønsker at en annen person i familien skal stå som juridisk eier av abonnementet, må selve avtalen flyttes over på vedkommende.
Dette innebærer at:
Den i familien avtalen står på, må be om overføring.
Den andre i familien må opprette en ny avtale i sitt eget navn.
Dette sikrer en juridisk korrekt overgang og ivaretar personvernet. Vi trenger da denne informasjonen på den avtalen skal stå på:
Fullt navn
Fødselsdato (dd.mm.åå)
E-postadresse
Mobilnummer
Ta kontakt med kundeservice for å gjennomføre endringene.
Viktige forbehold
Internettavtaler kan ikke overføres direkte, det kreves alltid en ny avtale i den nye eierens navn.
Dette gjelder også ved overføring til ektefelle, samboer eller familiemedlem.
Abonnementet avsluttes automatisk samme dag som den nye avtalen aktiveres.
Eierskifte ved flytting og overtakelse
Abonnementet kan ikke overtas av ny eier eller leietaker.
Den nye beboeren må opprette en egen avtale med oss.
Dette gjelder også hvis du flytter inn i en bolig hvor det allerede finnes Altibox, du må opprette et nytt abonnement for å få egen bruker og innlogging.
Hva skjer med Altibox-abonnementet når en abonnent går bort?
Ved dødsfall avslutter vi abonnementet på den datoen vi mottar beskjed. Det er også mulig å melde eierskifte dersom abonnementet skal fortsette på adressen.
Det kan gjøres ved å:
Chatte med oss her på nettsiden eller Facebook Messenger.
Sende en henvendelse via vårt kontaktskjema.
Ringe oss på 741 50 200 (hverdager kl. 08.00-20.00).