Gå til hovedinnhold

Hvordan endre eier av bredbånds-abonnementet?

Oppdatert denne uken

Kan jeg overføre bredbånds-abonnementet til noen andre i familien?

Det er ikke mulig å endre navn direkte på bredbåndsfakturaen. Dersom du ønsker at en annen person i familien skal stå som juridisk eier av abonnementet, må selve avtalen flyttes over på vedkommende.

Dette innebærer at:

  • Den i familien avtalen står på, må be om overføring.

  • Den andre i familien må opprette en ny avtale i sitt eget navn.

Dette sikrer en juridisk korrekt overgang og ivaretar personvernet. Vi trenger da denne informasjonen på den avtalen skal stå på:

  • Fullt navn

  • Fødselsdato (dd.mm.åå)

  • E-postadresse

  • Mobilnummer

Ta kontakt med kundeservice for å gjennomføre endringene.


Viktige forbehold

  • Internettavtaler kan ikke overføres direkte, det kreves alltid en ny avtale i den nye eierens navn.

  • Dette gjelder også ved overføring til ektefelle, samboer eller familiemedlem.

  • Abonnementet avsluttes automatisk samme dag som den nye avtalen aktiveres.


Eierskifte ved flytting og overtakelse

  • Abonnementet kan ikke overtas av ny eier eller leietaker.

  • Den nye beboeren må opprette en egen avtale med oss.

  • Dette gjelder også hvis du flytter inn i en bolig hvor det allerede finnes Altibox, du må opprette et nytt abonnement for å få egen bruker og innlogging.


Hva skjer med Altibox-abonnementet når en abonnent går bort?

Ved dødsfall avslutter vi abonnementet på den datoen vi mottar beskjed. Det er også mulig å melde eierskifte dersom abonnementet skal fortsette på adressen.

Det kan gjøres ved å:

  • Chatte med oss her på nettsiden eller Facebook Messenger.

  • Sende en henvendelse via vårt kontaktskjema.

  • Ringe oss på 741 50 200 (hverdager kl. 08.00-20.00).

Svarte dette på spørsmålet?