Gå til hovedinnhold

Jeg har fått faktura når abonnementet er avsluttet

Oppdatert for over 3 uker siden

Ved oppsigelse har vi en oppsigelsestid på inneværende + neste måned. På den måten blir du ikke fakturert etter at tjenestene har stoppet. Men i noen tilfeller kan det hende du får faktura. Vi har listet opp noen tilfeller nedenfor.

Avsluttet kundeforhold

Har du avsluttet kundeforholdet hos oss og skal ikke ha tjenester videre, kan det hende du mottar en faktura fra oss hvis du avsluttes uten ordinær oppsigelsestid av en eller annen grunn. Dette er fordi vi fakturerer for en måned frem i tid. Vi anbefaler at du betaler fakturaen i sin helhet, og så vil systemet vårt automatisk tilbakeføre pengene til kontoen du betalte fra.

Tjenester på ny adresse

Hvis du har avsluttet tjenestene dine på en adresse, men opprettet en ny avtale på en annen adresse, betaler du fakturaen i sin helhet. Ny adresse er som regel opprettet på samme kundenummer som du hadde på din forrige adresse. Fakturaen vil derfor bli korrigert på neste faktura når du har blitt aktiv på ny adresse. Det er automatikk i dette. Hvis vi ved et uhell oppretter et nytt kundenummer på deg på ny adresse, vil du automatisk få tilbakebetalt på din gamle adresse hvis det har kommet faktura for perioden etter du ble avsluttet/inaktivt kundenummer. Du vil få en ny faktura på din nye adresse for perioden du har vært aktiv der.

Ved flytting gjelder vanligvis ikke oppsigelsestid på inneværende + neste måned på gammel adresse, hvis du oppretter en ny avtale via oss på ny adresse.


Tjenester avsluttet midt i måneden

I noen tilfeller avsluttes tjenestene midt i måneden, og du har betalt faktura for hele måneden. Dette vil og bli korrigert på neste faktura, eller tilbakebetalt hvis kundeforholdet er avsluttet. Pengene går tilbake til konto du betalte i fra.

Svarte dette på spørsmålet?