Når kan jeg angre og hvor lang angrefrist er det?
Angrefrist kontrakt: Du har 14 dagers angrerett fra dagen etter at avtalen ble inngått, eller fra det tidspunktet du mottok informasjon om angrerett. Dette gjelder selv om oppstarten er frem i tid. Hvis fristen ender på en lørdag, søndag eller helligdag, forlenges den til nærmeste virkedag.
Angrefrist for tjenester (f.eks. ekstra poeng): Hvis du begynner å bruke tjenesten før angreretten utløper og deretter benytter angreretten, må du betale for den delen av tjenesten du har brukt, samt eventuelle materialkostnader og returkostnader for utstyr.
Les vilkårene i detalj på Altibox sine kundeservice-sider.
Når kan jeg be om kompensasjon?
Hvis du opplever en feil på fiberen som varer over flere dager, kan du be om kompensasjon etter at feilen er rettet. Hvis feilen er lokal hjemme hos deg (ikke en fellesfeil som berører mange kunder), er det ikke sikkert at systemene våre fanger opp dette automatisk. Derfor er det viktig at du kontakter kundeservice for å informere om feilen, slik at vi får mulighet til å rette den. Hvis vi ikke blir informert, har du ikke krav på kompensasjon.
Vi har en rettetid før kompensasjon kan bli aktuelt. Noen ganger kreves flere runder med feilsøk for å finne årsaken til problemet. Det er ikke alltid det fysiske utstyret som er problemet, men selve programvaren. Derfor er ikke løsningen alltid å sende nytt utstyr, da feilen kan oppstå på nytt utstyr hvis det er en programvarefeil.
Ved feilsøk kan du bli bedt om å prøve ulike løsninger og deretter komme tilbake til oss med tilbakemelding. Vi har ikke mulighet til å overvåke hver sak over tid, så vi trenger din tilbakemelding hvis problemet ikke blir løst med de rådene du fikk.
Hvordan søke om kompensasjon?
For å søke om kompensasjon, send oss en skriftlig henvendelse via vårt kontaktskjema. Inkluder følgende informasjon:
Når feilen oppstod
Når du først kontaktet oss angående feilen
Hvor lenge du har vært uten tjenester/når feilen ble rettet
Kan jeg få kompensasjon for forsinkelser i fiberlevering?
Det er ingen kompensasjon for forsinkelser i fiberlevering. Du kan imidlertid kansellere avtalen uten gebyrer hvis du faller innenfor punkt 6.2 i våre vilkår:
Kansellering av avtale: Hvis installasjon/tilknytning ikke har skjedd innen ni måneder etter avtaleinngåelsen, og dette skyldes forhold som Leverandøren er ansvarlig for, kan Kunden vederlagsfritt gå fra Avtalen ved skriftlig melding til Leverandøren. Leverandøren kan forlenge leveringsfristen ut over ni måneder etter avtaleinngåelse dersom manglende eller forsinket levering skyldes hindring utenfor Leverandørens kontroll. Dette innebærer at det ikke er adgang til vederlagsfritt å gå fra Avtalen i samsvar med første setning dersom feilen ligger utenfor Leverandørens kontroll. Les mer om våre vilkår for Altibox Privat.
Utsatt oppstart: For slike tilfeller tilbys det utsatt oppstart-alternativer. Det er mulig å utsette starten av tjenestene i opptil 12 måneder fra den interne tilkoblingen. Slik at du slipper å betale dobbelt i tiden du har en annen leverandør.
Sier dere opp min nåværende leverandør?
Nei, vi seier ikke opp din avtale med nåværende leverandør ved bestilling hos oss. Dette må du gjøre selv. Dette er og beskrevet i våre vilkår.