Gå til hovedinnhold

Hvorfor stemmer ikke beløpet på fakturaen min?

Oppdatert denne uken

Endring i fakturaens utseende og avsenderadresse

Fra og med uke 10 i 2025, har fakturaen vår fått et nytt utseende. Hvis du mottar faktura per e-post, vil du også legge merke til at fakturaen nå kommer fra en ny avsenderadresse: [email protected]. Tidligere avsenderadresse var: [email protected].


Hvorfor har jeg fått feil pris på bredbåndsfakturaen?

Hvis du tror at det har oppstått en feil med prisen på regningen din, vennligst sjekk fakturaen for å bekrefte at prisen samsvarer med den avtalte. På side 2 av fakturaen finner du en detaljert spesifikasjon som forklarer hva du blir fakturert for i den gjeldende perioden. Vær oppmerksom på at hvis du er en ny kunde, kan faktureringen omfatte mer enn én måned, avhengig av når avtalen din ble aktiv i forhold til vår faktureringsperiode.

Hvorfor er beløpet høyere på min første bredbåndsfaktura?

På din første bredbåndsfaktura faktureres det alltid for mer enn én måned.

Starter du tjenestene midt i måneden, faktureres du fra datoen du hadde oppstart og ut neste måned. Vi fakturerer i starten av hver måned, noe som betyr at du trolig ikke rakk å bli med på den måneden du startet opp. Ved å se på side 2 av fakturaen din kan du se fakturagrunnlaget og for hvilken periode den gjelder. Der vil datoene sammen med grunnlaget for totalbeløpet være oppført.



Prisøkning 1. mai

Fra 1. mai har vi hatt en prisøkning på alle våre produkter. Den nye prisen er nå synlig på fakturaen som ble sendt ut i mai.

Varsling om prisøkning

Prisvarslingen ble sendt ut i puljer via e-post, SMS og brev i perioden 05.03.-28.03. Hvilken kanal du mottok varselet i, avhenger av hvilken kommunikasjonsmetode du har valgt.

Prisgaranti og kampanjepriser

Dersom du har inngått en avtale med prisgaranti eller kampanjepris, beholder du den avtalte prisen til prisgarantien opphører.

Oversikt over produkter og priser

Her finner du en fullstendig oversikt over alle våre produkter og deres priser: Alle produkter.

Grunn til prisøkningen

Prisøkningen skyldes det generelle prisnivået i samfunnet som stiger, økte kostnader fra våre leverandører, samt investeringer i forbedring og videreutvikling av tjenestene vi leverer. Dette gjør vi for å sikre at du får en stabil, trygg og fremtidsrettet tjeneste.


Endring i avtale

Fakturaen kan være høyere enn forventet fordi vi fakturerer for en måned frem i tid. Når det skjer endringer i avtalen, kan det ta litt tid før dette reflekteres i faktureringen. Hvis du har fått en ny avtale midt i en faktureringsperiode, kan du bli fakturert basert på den gamle avtalen for hele perioden. I slike tilfeller vil eventuelle overbetalinger bli justert på neste faktura, slik at du betaler korrekt beløp i henhold til den nye avtalen.

Utløpt rabatt-avtale

Pris på tjenester kan øke når en rabattavtale utløper. Rabattavtaler gis vanligvis for en begrenset periode. Når en slik avtale utløper, går prisen tilbake til standardpris.



Hva består innholdet i fakturaen av?

Side 1: Oversikt og betalingsinformasjon

Øverst på fakturaens første side finner du: Fakturamottaker og adresse. Fakturadato, kundenummer, fakturanummer, navn på juridisk eier og beløp. Lengre ned på siden finner du KID- og kontonummer, samt forfallsdato.

Hvis du har AvtaleGiro vil det stå med store bokstaver: Trekkes på avtalegiro. Du kan fortsatt finne kontonummeret cirka midt på til venstre på fakturaen, samt KID-nummeret noe lengre ned på venstre side.

Du finner og informasjon på forsinkelsesrenter og purregebyr.

Side 2: Detaljer om faktura

Her finner du fakturagrunnlaget. Det er alltid lurt å sjekke denne siden hvis du er usikker på fakturaen, da det kan være flere grunner til at fakturaen er høyere enn vanlig. Spesielt hvis du er ny kunde eller har hatt utestående beløp over tid som har ført til at tjenestene har blitt stengt. Andre årsaker kan være at du har kjøpt eller leid noe. Dette vil du finne detaljer om på denne siden.

Fakturagrunnlag

Har du tjenester fra oss på flere adresser, vil du finne en overskrift for hver adresse med tilhørende tjenester under, inkludert eventuelle rabatter.

  • Produktpakke: Her er detaljene for produktpakken og eventuelle rabatter.

  • Bredbånd: Her vil du finne spesifisering på bredbåndet ditt. Har du kun avtale på internett, så vil du kunne finne pris her. Har du en produktpakke, så vil du finne bredbåndshastighet, periode og en sum kroner 0. Se forklaring nedenfor på internettandel i produktpakke.

  • Etablering av Altibox: Her vil du finne etableringskostnad og eventuelle rabatter på etablering hvis du er nyoppkoblet.

  • Tilleggstjenester: Her vil du finne spesifisering og periode for antall dekodere, kjøp og leie av innhold, samt opptak.

  • Gebyrer: Her vil du finne gebyr for papirfaktura blant annet.

  • Diverse: Her vil du finne for eksempel leie av Altibox Wifi Overalt, samt etableringskostnad.

Ikke alle linjene vil være synlige dersom du ikke har kostnader som tilhører dem.


Internettandel

Internettandelen står ikke separat på fakturaen for deg som har produktpakke som Altibox Standard eller Altibox Extra hos oss. Internettandelen er inkludert med tv-andelen og gir en totalpris på pakken. Nederst på side 2 finner du hvor stor prosentandel av produktpakken internettandelen utgjør.

Telefoni

Nederst på side 2 finner du hvor mye telefoni utgjør av pakkeprisen du har avtale på.


Ny visning på Altibox Mine Sider

Du vil merke at utseendet under Faktura på Altibox Mine Sider også har endret seg. Alt fungerer som før, men visningen er noe annerledes.

Svarte dette på spørsmålet?