Gå til hovedinnhold
Alle samlingerTV og internettTeknisk
Hvordan melder jeg feil på fiber til NTE?
Hvordan melder jeg feil på fiber til NTE?
Oppdatert for over en måned siden

Hvordan melder jeg en feil på min fiberforbindelse?

Du kan melde en feil på din fiberforbindelse ved å kontakte kundeservice via telefon, 741 50 200. Vi har åpent for teknisk hjelp hverdager: 07.00-22.00. Helg og helligdager: 08.00-21.00.

Hva bør jeg gjøre før jeg melder en feil?

Før du melder en feil, kan det være lurt å sjekke om problemet kan løses ved å restarte ruteren eller modemet. Du kan også sjekke våre driftsmeldinger på nte.no, for å se om det er kjente problemer i ditt område.

Hvor raskt kan jeg forvente å få hjelp?

NTE streber etter å gi rask og effektiv hjelp. Rettetid kan variere avhengig av problemets art og omfang, men de fleste problemer blir håndtert innen kort tid. Vi skal ha startet feilretting innen 3 virkedager. Dette gjelder for private abonnementer. De som har bedriftsavtaler har egne avtaler og vilkår for retting.

Hva slags informasjon bør jeg ha klar når jeg melder en feil?

Når du melder en feil, er det nyttig å ha følgende informasjon klar: Kundenummer, en beskrivelse av problemet, tidspunktet problemet oppstod, og eventuelle feilmeldinger du har mottatt.

Hvordan melder jeg om synlig skade på fiberen?

Hvis du ser en synlig skade på fiberen, den oransje kabelen, er det viktig å melde i fra så raskt som mulig for å unngå ytterligere problemer. Her er hva du kan gjøre:

  1. Meld i fra om skade på telefon 741 50 200. Kontakter du oss på chat er det fint om beskriver skaden og send gjerne med bilder. Dette hjelper teknikere med å se omfanget av skaden.

  2. Sørg for at området rundt den skadede fiberen er trygt og at ingen kommer i kontakt med den før tekniker ankommer.

  3. Har du vært uheldig og gravd over fiberkabelen eller at den har blitt skadet på noe vis, vil vi gjerne at du ringer oss på 741 50 200. Da får vi verifisert skaden og opprettet en sak til drift hos oss.

Er det større feil på fiberen i området ditt, hvor mange kunder er nede, sender vi ut teknikere for feilsøk så raskt det lar seg gjøre, for å lokalisere og utbedre feilen. Større feil på fiberen oppdager vi ofte via systemene våre, men er det en lokal feil hjemme hos deg, trenger vi at du sier fra.

Svarte dette på spørsmålet?