Når fiber er montert fra før, finnes det ofte spor av dette inne i eller rundt boligen. NTE Telekom bruker oransje rør for leveransen av fiber fram til husveggen. Denne avsluttes i en grå eller hvit boks på veggen. Innvendig blir en tynn fiberkabel avsluttet i en hvit skjøteboks eller direkte i en ruter, som vi ofte kaller for hjemmesentral. Denne er merket med NTE. På baksiden av ruteren er det en MAC-adresse som ofte er til hjelp ved bestilling.
Start med å bestille fiber fra NTE. Dette kan gjøres digitalt, Sjekk om du kan få fiber eller ved å kontakte kundeservice.
Dato for oppstart avtales ved bestilling. Vi kan levere tjenestene umiddelbart hvis alt utstyr er i orden og hjemmesentralen (den hvite boksen) er tilkoblet strøm.
Utstyr blir sendt til adressen til avtalt oppstartsdato, eller blir levert av montør om det er behov for det.
Hvis det er behov for montør, vil montør ringe deg for å avtale en dato for besøket. Som oftest er det ikke behov for en montør om fiber allerede er installert i boligen.
Merk: Tilhører du et prosjekt under utbygging, er det ikke alltid tjenestene blir aktive samtidig som installasjonen. Av og til blir utstyret kaldinstallert og aktivert først når infrastrukturen i prosjektet er komplett.
Kontakt oss gjerne på chat eller telefon 741 50 200 om du har spørsmål om produkt eller levering av fiber.