Det kan være flere grunner til at du ikke får logget inn på Netflix via Altibox. Her er noen vanlige årsaker og løsninger:
Modell A dekoder: Netflix krever Modell A-dekoder, og blir låst i 30 dager etter innvalg. Du kan derfor ikke velge bort Netflix for å frigjøre poengene, før de 30 dagene har passert.
Aktivering og verifisering av e-post: Sørg for at du har verifisert e-postadressen din. Når du velger tjenesten inn med poeng vil du motta en e-post med informasjon om hvordan du aktiverer Netflix. Det kan du gjøre på tre ulike måter:
Enten klikk på aktiveringslinken du har fått i en e-post fra Altibox, og følg instruksene i den,
eller velg Netflix i tv-portalen din og følg instruksene for å aktivere der,
eller klikk på aktiver-knappen på Mine sider - Tv - Mine strømmetjenester - Netflix
Riktig innlogging: Hvis du allerede har et Netflix-abonnement, kan du koble Altibox til den aktive Netflix-kontoen din. Du trenger ikke å avslutte eller opprette en ny konto. Instruksjoner for sammenkobling finner du i aktiveringsmailen nevnt i punkt 1.
Sørg for å ha tilstrekkelig med poeng: Kontroller at du har nok poeng for å aktivere Netflix på Mine Sider, og husk å klikke på lagre etter at du har valgt det.
Oppdateringer: Sørg for at både Altibox-dekoderen og Netflix-appen er oppdatert til nyeste versjon. Dette kan løse mange tekniske problemer.
Velg inn Netflix på nytt: Hvis du fortsatt har problemer med å logge inn, eller det har gått lang tid siden du sist brukte Netflix, prøv følgende: Gå til Mine Sider og fjern valget av Netflix, klikk deretter på lagre. Velg så Netflix på nytt og klikk lagre igjen. Det kan hende du mottar en ny lenke på e-post som lar deg registrere deg via oss. Ta kontakt med vår kundeservice hvis du trenger ytterligere assistanse.
Vær oppmerksom på at Netflix ikke lenger fungerer på Apple TV-modeller produsert før 2017. Hvis du opplever problemer med å bruke Netflix på din Apple TV, anbefaler vi at du oppgraderer til en nyere modell eller skaffer deg en Model A dekoder.
Jeg ønsker å endre e-posten jeg bruker til å logge på Netflix
For å endre e-postadressen din på Netflix, gå til Netflix sin nettside og følg instruksjonene der: Slik endrer du e-postadresse på Netflix | Netflix brukerstøtte
Kan jeg få Netflix Premium med poeng hos Altibox?
Nei, foreløpig kan du kun velge standard Netflix med poengene dine på Mine sider. Hvis du oppgraderer til Netflix Premium, får du tilgang til UHD-innhold og muligheten til å se på fire skjermer samtidig. Dette koster 50 kr ekstra per måned og kan gjøres på Mine sider her: https://www.altibox.no/minesider/tv/strommetjenester/NETFLIX
Les mer om Netflix: Spørsmål om Netflix.
Inngår Netflix i mitt Altibox Ekstra abonnement?
Ja, strømmetjenesten inngår fast i produktpakken Altibox Extra.
Hvorfor ber Netflix om betalingsinfo?
Dersom du avslutter Netflix-abonnementet ditt direkte hos Netflix, eller velger det bort som en del av poengpakken via Altibox Mine Sider, vil Netflix sende deg en påminnelse om å legge til betalingsinformasjon for å kunne fortsette abonnementet.
Denne meldingen kan du trygt se bort fra, så lenge du har valgt bort Netflix med poeng hos Altibox og ikke ønsker å fortsette abonnementet direkte hos Netflix. Husk at hvis du allerede har en Netflix-bruker, så kan du slå dem sammen ved aktivering hos oss.
Har du vært uheldig og opprettet en ny Netflix-konto hos Altibox selv om du hadde en fra før hos Netflix? Da må du kontakte Netflix sin kundeservice og be dem om å slå sammen kontoene.