Det kan være flere grunner til at du ikke får logget inn på Max via Altibox. Her er noen vanlige årsaker og løsninger:
Aktivering: Sørg for at du har aktivert Max. Når du har valgt inn Max Basis, Max Standard eller Max Premium på dine Mine sider, vil den som står som eier av tv-abonnementet hos Altibox motta en e-post med informasjon om hvordan du aktiverer Max.
Sjekk søppelpost om du ikke finner mail med aktiveringslenken.
Det kan ta noen minutter før du mottar mail med aktiveringslenke. Alternativt kan du logge inn på Altibox Mine Sider og gå til TV - Mine Strømmetjenester. Her finner du en liste over strømmetjenestene du har valgt inn. Trykk på Max, så skal du kunne aktivere tjenesten der.
Hvis du oppgir en e-postadresse som allerede er knyttet til en tidligere Max-bruker, vil du få muligheten til å koble sammen brukerne. Når brukerne er koblet sammen, kan du bruke den samme innloggingen som du har hatt tidligere hos Max.
Riktig innlogging: Hvis du allerede har et Max-abonnement, kan du logge inn direkte på Altibox-dekoderen uten å måtte velge Max via Mine Sider. Følg instruksjonene på skjermen for å logge inn.
Hvis du har avsluttet Max-abonnementet ditt hos Max og ønsker å tegne et nytt abonnement med poeng hos oss, er det mulig å bruke den samme brukerkontoen. Vennligst følg trinnene beskrevet i punkt én ovenfor.
Etter å ha aktivert Max hos oss, via Altibox Mine Sider, så får du tilgang til å se Max via Max-appen på andre enheter, som mobil og nettbrett.Sørg for å ha tilstrekkelig med poeng: Kontroller at du har nok poeng for å aktivere Max på Mine Sider, og husk å klikke på lagre etter at du har valgt det.
Oppdateringer: Sørg for at både Altibox-dekoderen og Max-appen er oppdatert til nyeste versjon. Dette kan løse mange tekniske problemer.
Bromodus: Dersom bromodus er aktivert på hjemmesentralen, vil dessverre ikke Max fungere på vår tv-dekoder Q22. Løsningen er å deaktivere bromodus, koble bak Google Nest, benytt Altibox Wifi Overalt (AWO) i stedet for eget utstyr eller oppgradere til Modell A-dekoder.
Et annet alternativ er å bruke Max-appen på mobil eller nettbrett, og enten se på innholdet der, eller caste dette til tv-en som forklart hos Max her.
Velg inn Max på nytt: Hvis du fortsatt har problemer med å logge inn, eller det har gått lang tid siden du sist brukte Max, prøv følgende: Gå til Mine Sider og fjern valget av Max, klikk deretter på lagre. Velg så Max på nytt og klikk lagre igjen. Det kan hende du mottar en ny lenke på e-post som lar deg registrere deg via oss. Ta kontakt med vår kundeservice hvis du trenger ytterligere assistanse.
Hvorfor får jeg svart skjerm når jeg prøver å se Max?
Sjekk under Nettverksinnstillinger på Mine sider om du har aktivert bromodus på din hjemmesentral - det kan føre til problemer med strømmetjenester som Max.
Les mer om Max: Max på Altibox TV.
Hva er oppsigelsestiden for MAX kjøpt uten poeng?
Det er ingen oppsigelsestid for MAX kjøpt med kroner og ikke poeng, du kan derfor avslutte abonnementet samme dag, hvis du ønsker det.
Kan jeg bytte mellom Max Basis og Max Premium?
Ja, du kan benytte poeng og bytte mellom Max Basis (20 poeng), Max Standard (60 poeng) og Max Premium (80 poeng). Dette gjør du på Altibox Mine Sider. Har du kjøpt Max med penger og ikke poeng, vennligst ta kontakt med oss på chat nederst i høyre hjørnet, så hjelper vi deg.
MAX-abonnement – Sammenligning av pakker
Funksjon | MAX Basis | MAX Standard | MAX Premium |
Pris | 20 poeng | 60 poeng | 80 poeng |
Oppløsning | Full HD | Full HD | 4K UHD (utvalgte titler) |
Lyd og bilde | Standard | Standard | Dolby Atmos, Dolby Vision, HDR10 (der tilgjengelig) |
Reklame | Med reklamepauser | Reklamefritt | Reklamefritt |
Nedlastinger | Ikke inkludert | Opptil 30 titler | Opptil 100 titler |
Samtidige enheter | Opptil 2 enheter | Opptil 2 enheter | Opptil 4 enheter |
Ekstra kanaler | – | – | Inkluderer bl.a. TVNorge og REX |