Gå til hovedinnhold

Hvorfor får jeg ikke logget meg inn på Altibox Mine Sider?

Oppdatert denne uken

Det kan være flere årsaker til at du ikke får logget deg inn på Altibox Mine Sider.

  1. Sjekk brukernavn og passord: Sørg for at du skriver inn riktig brukernavn og passord. Husk at det kan være forskjell på store og små bokstaver.

  2. Tilbakestill passord: Hvis du har glemt passordet ditt, kan du bruke funksjonen for å tilbakestille passordet på innloggingssiden.

  3. Aktiver kontoen din: Mange opplever problemer med innlogging fordi kontoen ikke er aktivert. Når du blir kunde, mottar du en e-post med en lenke for å verifisere e-postadressen din. Denne lenken har en kort frist for aktivering. Hvis du har vært inaktiv over en lengre periode, må e-posten verifiseres på nytt. Nederst på innloggingssiden til Altibox Mine Sider finner du alternativet: Ikke tilgang? Aktiver din brukerkonto her.


    Merk: Hvis e-posten ikke kommer, kan du lete i søppelpostmappen eller sjekke om du har skrevet feil e-postadresse.

  4. Mottar du ikke en engangskode: Etter at vi har sendt ut ny verifiseringsmail til deg.

    1. Følg denne linken, eller kopier den inn i din nettleser: https://www.altibox.no/minesider

    2. Under feltene hvor man skriver inn brukernavn og passord, finner du Logg inn med e-post (Engangskode), trykk på denne.

    3. Skriv inn din e-postadresse.

    4. Motta engangskode fra EnID på e-post.

    5. Skriv inn engangskode på Mine Sider, og deretter vil du få mulighet til å opprette et passord du selv ønsker. Merk at engangskoden er aktiv i 10 minutter etter at du har mottatt denne.

  5. Hacket konto: Vi opplever at noen kunder blir hacket, hvor uvedkommende overtar kontoen for å få tilgang til gratis strømmetjenester. Hvis du mottar et varsel fra EnID om at en ukjent e-postadresse har blitt lagt til, vennligst kontakt kundesenteret vårt så fort som mulig. Vi anbefaler at du akriverer totrinnsbekreftelse for kontoen din, og velger et avansert passord. Les mer om EnID.

  6. Få hjelp: Hvis ingen av stegene ovenfor fungerer, eller hvis e-post er feil, ta kontakt med kundeservice.

Hvordan aktivere totrinnsbekreftelse eller endre passord?

  1. Gå til Konto.

  2. Velg Brukere.

  3. Under Min Bruker, kan du:

    • Endre passord.

    • Aktivere totrinnsbekreftelse.

    • Endre brukerdetaljer (hvis totrinnsbekreftelse er aktivert)

      • Endre e-postadresse

      • Mobilnummer

      • Foretrukket kontaktmetode (Om vi skal kontakte deg per e-post, SMS eller telefon)

Du kan velge mellom totrinnsbekreftelse via SMS eller en autoriserings-app.

Merk: For å kunne endre brukerdetaljer – som e-postadressen du bruker for innlogging og kommunikasjon på Altibox Mine Sider – må totrinnsbekreftelse være aktivert.



Hvordan kan jeg endre kontakt-e-postadresse?

Når du har aktivert tortinnsbekreftelse på Altibox Mine Sider, vil det være mulig å endre e-postadresse.

Finner du ingen informasjon når du logger på Altibox Mine Sider?

Hvis du ikke finner informasjon når du logger på Altibox Mine Sider, eller får beskjed om at "Vi klarer ikke å vise Mine Sider", skyldes dette ganske enkelt at tjenestene ikke har startet opp enda. Frem til da vil det dessverre være så godt som ingenting å finne på Mine Sider.

Svarte dette på spørsmålet?