Gå til hovedinnhold

Hvordan kan jeg avslutte eller midlertidig sette Altibox-abonnementet mitt på pause?

Oppdatert denne uken

Det er mulig å sette abonnementet på pause etter endt bindingstid, maksimalt 6 måneder. Pausen kan først tre i kraft etter inneværende måned + en måned (lik oppsigelsestid på hovedproduktet) etter at vi har fått beskjed om dette. Ta kontakt med kundeservice om du ønsker at vi ordner dette for deg.

Generelt om oppsigelsestid og binding:

Alle våre Altibox-abonnementer på tv og internett har en oppsigelsestid på en måned regnet fra utløpet av inneværende måned som standard.

6-12 måneders bindingstid kan gjelde i enkelte tilfeller. Er du usikker på om du er i bindingstid så er det bare å ta kontakt med kundeservice for svar. Vi kan også hjelpe deg med å tilpasse abonnementet hvis dine behov har endret seg.

For å si opp abonnementet, kan du starte en chat nederst til høyre på siden.



Hva er mulighetene for et kortsiktig internett- og tv-abonnement?

Det er mulig å bestille internett og TV for en kortere periode – helt ned til to måneder.

Viktig å vite:

  • Du kan velge et abonnement uten bindingstid ved å betale et etableringsgebyr.

  • Etableringsgebyret varierer avhengig av om det allerede er installert fiber i boligen.

  • I noen tilfeller, som ved bygdefiber, kan det være etableringskostnader uansett – dette får du informasjon om ved bestilling.

Ønsker du å avslutte abonnementet?

For å si opp abonnementet, må du kontakte kundesenteret og gi beskjed om ønsket sluttdato.

Husk oppsigelsestiden:

  • Det gjelder oppsigelsestid på inneværende måned + én måned.

  • Hvis du kun ønsker abonnementet i to måneder, må du si opp allerede i første måned – gjerne samtidig som du bestiller.

Dette sikrer at abonnementet avsluttes til ønsket tidspunkt, og at du unngår å betale for en ekstra måned.

Tips:

  • Hvis du ønsker å unngå etableringsgebyr, kan du velge en avtale med bindingstid i stedet.

Svarte dette på spørsmålet?