Oppsigelsestid og binding
Standard oppsigelsestid: Inneværende måned + én måned.
Eksempel: Sier du opp i august, avsluttes abonnementet ved utgangen av september.
Bindingstid: Kan være 6–12 måneder.
Ved oppsigelse før bindingstiden er over, er det ingen oppsigelsestid. Hvis du velger å avslutte tjenesten i bindingstiden, vil du få et avbruddsgebyr. Gebyret regnes ut slik at du betaler tilbake den fordelen du har mottatt på etablering eller tjenesten.
Eksempel: Har du fått 990 kr i rabatt på etableringsgebyret og har 3 måneder igjen, vil gebyret være 247,50 kr.
Er du usikker på bindingstid? Kontakt kundeservice – vi hjelper deg gjerne.
Kan jeg utsette oppsigelse av tjenesten?
Hvis du trenger tjenesten din litt lenger enn planlagt, er det mulig å utsette oppsigelsesdatoen. Vær oppmerksom på at dette må avtales før den opprinnelige oppsigelsesdatoen. Ta kontakt med oss på kundeservice, så hjelper vi deg.
Pause abonnementet midlertidig
Du kan sette abonnementet på pause i inntil 6 måneder, forutsatt at bindingstiden er over.
Pausen trer i kraft etter inneværende måned + én måned fra du gir beskjed.
Det er mulig å pause tjenestene en gang per år.
Kontakt kundeservice for å sette abonnementet på pause.
Hva skjer ved avbestilling før aktivering?
Ved oppsigelse eller avbestilling etter angrefristens utløp, men før tjenestene er aktivert, vil du bli fakturert et gebyr som er spesifisert i ordrebekreftelsen.
Angrefristen regnes fra den datoen du aksepterte tilbudet.
Kan jeg utsette aktivering hos dere?
Du kan utsette aktiveringen av tjenester ved nyinstallasjon, med opptil 12 måneder etter at utstyret er koblet opp, dersom du har oppsigelsestid hos en annen leverandør. Dette må vi få beskjed om før du går aktiv hos oss.
Hvis du ønsker å utsette aktiveringen etter du har gått aktiv hos oss og har tatt i bruk tjenestene dine, vil det påløpe et gebyr på 500,-.
Fakturering ved oppsigelse
Den siste fakturaen sendes vanligvis i den siste hele fakturaperioden før abonnementets sluttdato.
Eksempel: Hvis abonnementet avsluttes i begynnelsen av september, kan siste faktura være sendt i august.
I noen tilfeller vil du motta en sluttfaktura, i de tilfellene abonnementet avsluttes midt i måneden. Eksempler på dette er ved flytting, eller at eier av abonnementet har gått bort.
Hvordan sier jeg opp?
Oppsigelse må gjøres via kundeservice, ikke via Mine sider.
Du kan starte en chat via ikonet nederst til høyre på nettsiden eller ved å benytte vårt kontaktskjema.
Ved innsending av oppsigelse via kontaktskjemaet, kan kundeservice ta kontakt med deg dersom:
vi mangler nødvendig informasjon, eller
du er i en bindingstid og oppsigelsen medfører et bruddgebyr.
Når oppsigelsen er registrert, vil du motta en e-postbekreftelse med sluttdato for tjenesten.
Tips: Hvis du ikke finner bekreftelsen, sjekk søppelpost/spam-mappen.
Oppsigelsestid:
Gjelder inneværende måned + én måned.
Du har tilgang til tjenestene ut hele den påfølgende måneden.
Abonnementet avsluttes formelt den første dagen i måneden etter oppsigelsestiden.
Personvern:
Kun den juridiske eieren av abonnementet kan få informasjon om oppsigelse og fakturering.
Kun juridisk eier kan si opp kundeforholdet.