Endre hastighet eller produktpakke
Da kan du enkelt endre hastighet eller bytte produktpakke selv via Altibox Mine Sider – så lenge du ikke er i bindingstid eller har en aktiv prisgaranti. Slik gjør du det:
Logg inn på Altibox Mine Sider
Trykk på Mine produkter under fanen Konto
Velg Endre abonnementet ditt
Velg ønsket hastighet eller produktpakke og trykk Fortsett
Du kommer nå til en side med oversikt over endringen. Her kan du også velge dato for når endringen skal tre i kraft.
Les gjennom vilkårene, huk av for at du godtar dem, og trykk deretter på Bekreft endring nederst til høyre.
Du vil få en bekreftelse på at alt er klart, og en ordrebekreftelse blir sendt til e-posten din. Husk å sjekke søppelposten dersom du ikke finner den i innboksen.
Bor du i et borettslag eller sameie?
Dersom du bor i et borettslag eller sameie, har du ikke mulighet til å endre abonnementet selv via Mine Sider. Dette gjelder også hvis du har et eldre eller utgått abonnement. Ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg videre.
Merk at hvis du har en produktpakke med TV og internett, er hastigheten låst til 500/500 i Altibox Standard eller 1000/1000 i Altibox Extra. Du kan ikke endre hastighet i en tv-pakke, men skifte tv-pakke eller nedgradere til kun internett.
Bestille dekodere og Altibox Wifi Overalt
Ekstra dekoder: På Altibox Mine Sider er det mulig å bestille ekstra dekodere, og du finner pris og engangspris for etablering på disse sidene.
Bytte dekoder: Det er foreløpig ikke mulig å bytte dekoder via Mine Sider hos Altibox. Vi ønsker at du tar kontakt med vår kundeservice dersom du ønsker å bytte dekoder.
Altibox Wifi Overalt: Inne på Mine Sider er det også mulig å bestille Altibox Wifi Overalt, en, to eller tre punkter. Pris på leie og etableringskostnad kan du finne på denne siden: Altibox Wifi Overalt eller når du er logget inn på Mine Sider, og går videre ved å trykke på Bestill ekstra wifi-punkt.
For å endre til to eller tre punkter, trykk på Se anbefalinger under stor bolig når du er logget inn på Mine Sider. Der kan du også legge til et tredje punkt.
Si opp ekstrapoeng, AWO-punkter, ekstra dekoder eller kanalpakker
Det er foreløpig ikke mulig å si opp ekstrapoeng, Altibox Wifi Overalt-punkter, ekstra dekoder og kanalpakker selv via Mine Sider. I disse tilfellene ber vi deg kontakte kundeservice.
Det er ingen oppsigelsestid på disse tilleggstjenestene, med mindre du er innenfor en bindingstid. Dersom du ønsker å si opp i bindingstiden, vil det påløpe et bruddgebyr. Gebyret beregnes ut fra hvor stor andel av rabatten eller fordelen du har mottatt som gjenstår.
Tilleggsprodukter som Altibox Wifi Overalt og ekstra dekodere ønsker vi gjerne i retur, og vi sender deg en returlapp kostnadsfritt.
Oppsigelsestid og kanalpakker
Alle tilleggs-tjenester som har en kostnad i form av penger og ikke poeng, har ingen oppsigelsestid. Hvis du ønsker å si opp en av følgende kanalpakker, ta kontakt med kundeservice:
V premium
Viaplay total
Viaplay Medium
V series & Film
V sport, series & film
Max (ved kjøp og ikke bruk av poeng)
Rikstoto Direkte
Små endringer som kanalvalg, strømmetjenester, kjøpe til ekstra poeng, bestille eksta dekoder, endre nettverksnavn eller sette hjemmesentralen i bromodus, gjøres på Altibox Mine Sider.