Gå til hovedinnhold

Hvordan kan jeg endre Altibox-abonnementet mitt?

Oppdatert denne uken

Endre hastighet eller produktpakke

Endre internett-hastighet: Dersom du har internett fra oss, men ikke en produktpakke som Altibox Standard eller Altibox Extra, kan du enkelt endre hastigheten selv via Altibox Mine Sider. Slik gjør du det:

  • Logg inn på Altibox Mine Sider

  • Trykk på Mine produkter under fanen Konto

  • Velg Endre abonnementet ditt

  • Velg ønsket hastighet og trykk Fortsett

  • Du kommer nå til en side med oversikt over endringen. Her kan du også velge dato for når endringen skal tre i kraft.

  • Les gjennom vilkårene, huk av for at du godtar dem, og trykk deretter på Bekreft endring nederst til høyre.

  • Du vil få en bekreftelse på at alt er klart, og en ordrebekreftelse blir sendt til e-posten din. Husk å sjekke søppelposten dersom du ikke finner den i innboksen.

Endre produktpakke: Det er foreløpig ikke mulig å endre mellom våre produktpakker (Altibox Extra, Altibox Standard) eller å nedgradere til kun internett via Mine Sider.

Ønsker du å gjøre slike endringer, ber vi deg ta kontakt med oss. Du kan enkelt starte en chat med kundeservice ved å klikke på snakkeboblen nederst til høyre på nettsiden vår.

Merk at hvis du har en produktpakke med TV og internett, er hastigheten låst til 500/500 i Altibox Standard eller 1000/1000 i Altibox Extra. Du kan ikke endre hastighet i en tv-pakke, men skifte tv-pakke eller nedgradere til kun internett.

Bestille dekodere og Altibox Wifi Overalt

Ekstra dekoder: På Altibox Mine Sider er det mulig å bestille ekstra dekodere, og du finner pris og engangspris for etablering på disse sidene.

Bytte dekoder: Det er foreløpig ikke mulig å bytte dekoder via Mine Sider hos Altibox. Vi ønsker at du tar kontakt med vår kundeservice dersom du ønsker å bytte dekoder.

Altibox Wifi Overalt: Inne på Mine Sider er det også mulig å bestille Altibox Wifi Overalt, en, to eller tre punkter. Pris på leie og etableringskostnad kan du finne på denne siden: Altibox Wifi Overalt eller når du er logget inn på Mine Sider, og går videre ved å trykke på Bestill ekstra wifi-punkt.

For å endre til to eller tre punkter, trykk på Se anbefalinger under stor bolig når du er logget inn på Mine Sider. Der kan du også legge til et tredje punkt.

Si opp ekstrapoeng, AWO-punkter, ekstra dekoder eller kanalpakker

Det er foreløpig ikke mulig å si opp ekstrapoeng, AWO-punkter, ekstra dekoder og kanalpakker selv via Mine Sider. I disse tilfellene ber vi deg kontakte kundeservice. Du når oss på 741 50 200.

Tilleggsprodukter som Altibox Wifi Overalt og ekstra dekodere ønsker vi gjerne i retur, og vi sender deg en returlapp kostnadsfritt.

Oppsigelsestid og kanalpakker

Alle tilleggs-tjenester som har en kostnad i form av penger og ikke poeng, har ordinær oppsigelsestid på inneværende + neste måned. Hvis du ønsker å si opp en av følgende kanalpakker, ta kontakt med kundeservice:

  • V premium

  • Viaplay total

  • Viaplay Medium

  • V series & Film

  • V sport, series & film

  • Max (ved kjøp og ikke bruk av poeng)

  • Rikstoto Direkte

Små endringer som kanalvalg, strømmetjenester, kjøpe til ekstra poeng, bestille eksta dekoder, endre nettverksnavn eller sette hjemmesentralen i bromodus, gjøres på Altibox Mine Sider.

Svarte dette på spørsmålet?