Du kan enten bruke NTEs Webmail eller en tredjeparts e-postklient for å få tilgang til e-posten din. Du kan opprette en e-postadresse på Mine Sider.
Webmail finner du på https://mail.altibox.no. Der kan du logge inn med e-postadresse og passord for å få tilgang til e-post, kalender og kontakter.
Slik setter du opp Altibox/NTEs e-post
E-postkontoen kan også settes opp i en e-postklient, som f.eks. Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, eller diverse e-post-apper i Android/iOS. Da får du tilgang til din e-postkonto på en tredjeparts e-postklient.
Innstillinger for generelt oppsett, og spesifikt for noen av de mest brukte e-postklientene, finnes på Altibox.no - Slik setter du opp Altibox e-post.
Jeg får en feilmelding når jeg sender eller mottar e-post, eller jeg mottar ikke e-post i det hele tatt. Hva gjør jeg?
Dersom du opplever feilmeldinger ved sending eller mottak av e-post – eller ikke mottar e-post i det hele tatt – kan det skyldes feil i oppsettet, spesielt hvis du bruker en tredjeparts e-postklient (som Outlook, Apple Mail eller lignende).
Dette kan du prøve:
Test e-postfunksjonen: Send en e-post til deg selv fra en annen e-postadresse for å sjekke om meldingen kommer frem.
Sjekk e-postoppsettet: Gå gjennom innstillingene i e-postklienten og kontroller at alt er riktig konfigurert (servere, porter, brukernavn/passord osv.).
Start på nytt: Hvis du er usikker på oppsettet, kan det enkleste være å slette kontoen i e-postklienten og legge den inn på nytt.
Merk: Vi tilbyr ikke brukerstøtte for oppsett av e-post i tredjeparts e-postklienter (som Outlook, Apple Mail osv.). De fleste e-postapostklienter har egne hjelpesider, eller du kan besøke lokal it-hjelp, benytte YouTube, forum eller spør et familiemedlem eller en venn som kan hjelpe deg.
Hvor finner og endrer jeg passord til e-post/webmail?
Dine e-postkontoer fra Altbox/NTE kan du selv administrere inne på Mine sider. Det betyr at du kan opprette og slette e-postkontoer, bytte navn og bytte passord.
Hvorfor må jeg oppdatere passordet til e-posten min hos dere?
I forbindelse med en oppdatering av Webmail den 16. september 2025, har Altibox innført en ny og forbedret passordpolicy. Dette betyr at kravene til passord nå er strengere enn før, alt for å beskytte deg bedre.
Hvis du har et svakt passord, vil du bli bedt om å opprette et nytt og sterkere passord neste gang du logger inn. Dette er et viktig tiltak for å hindre uautorisert tilgang og redusere risikoen for hacking.
Passordkrav for e-post/webmail hos oss:
Minimum 1 liten bokstav
Minimum 1 stor bokstav
Minimum 1 siffer
Minimum 1 spesialtegn
% $ & * ( ) { } ! ? \ @ # . , : ; + = \ [ \ ] \ | < > \ / – _
Minimum lengde på 8 tegn
Kunder som allerede har oppfylt alle kravene, kan logge inn som normalt.
Vi anbefaler:
Bruk et unikt passord som ikke gjenbrukes på andre tjenester, og som ikke kan knyttes til deg personlig. Et sterkt passord er en enkel, men effektiv måte å sikre din digitale hverdag på.
Jeg kommer meg ikke inn på Mine Sider for å gjøre endringer
Ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg å komme inn på Altibox mine sider eller å endre passord til din e-postkonto fra oss.
Er e-post min sperret eller slettet?
Er det lenge siden du sjekket mailen?
I henhold til Altibox sine vilkår for e-post, vil inaktive e-postkontoer, det vil si e-postkontoer som ikke har blitt logget inn på i løpet av de siste seks månedene, bli sperret/deaktivert.
Du får varsel 14 dager og 7 dager før kontoen blir sperret. Hvis e-postkontoen er deaktivert, har du tre måneder på deg til å gjenopprette den på Mine sider.
Dersom e-postkontoen blir liggende med status deaktivert i tre måneder etter sperring, slettes e-postkontoen og dens innhold.
Dersom en e-postkonto først er slettet, vil den ikke kunne aktiveres igjen, heller ikke av kundeservice. Den er tapt.