Gå til hovedinnhold
Alle samlingerStrømKundeforholdet mitt
Jeg skal flytte, hva gjør jeg med strømavtalen min?
Jeg skal flytte, hva gjør jeg med strømavtalen min?
Oppdatert over en uke siden

Når du skal flytte, må du huske på to viktige ting: Avslutte strømavtalen i din nåværende bolig, med mindre du trenger strøm der en stund til, og tegne en ny strømavtale for den nye boligen.

Slik melder du flytting

Send oss en flyttemelding via dette kontaktskjemaet eller ring oss på 741 50 200. Husk å få med informasjon som er relevant:

  • Dato for utflytting fra eksisterende bolig

  • Dato for innflytting i ny bolig

  • Adresse til ny bolig

  • Målernummer eller målepunkt-ID for den nye boligen (Målernummer står på strømmåleren, 16 tall). Har du ikke målernummeret nå, så kan du ta kontakt senere for å få det registrert.

  • Eventuelt informasjon om du ønsker en annen strømavtale enn i dag.

Når må jeg melde flytting?

Du kan melde flytting så snart du vet når du skal flytte ut og inn. Vi anbefaler å gjøre dette så tidlig som mulig, og senest to dager før utflytting. Hvis det haster, kan du kontakte oss på 741 50 200. Dette fordi det nasjonale systemet ikke tillater registrering av flytting senere enn to dager før utflytting eller med tilbakedatering.

Må jeg si opp min gamle strømavtale?

Vi anbefaler at du sier opp din gamle strømavtale fra datoen du flytter ut, for å være sikker på at du ikke betaler mer enn du må. Når noen andre flytter inn og har bestilt strømavtale, avsluttes din strømavtale automatisk.

Er du ikke kunde hos NTE fra før?

Jeg ønsker ikke å beholde NTE videre

Hvis du kun ønsker å si opp strømavtalen din, kan du ta kontakt med oss via dette kontaktskjemaet.

Svarte dette på spørsmålet?