Er HAN-porten åpen?
For at Fjutten skal virke, må nettselskapet ditt åpne HAN-porten på strømmåleren din. Ta kontakt med nettselskapet ditt for å få hjelp, eller sjekk om du kan gjøre det på deres kundesider. Da flere nettselskaper lar deg åpne og lukke HAN-porten selv via Min Side. Mer informasjon finner du på denne siden.
Ingen livstegn idet enheten kobles i strømmåler?
HAN-porten er mest sannsynlig ikke åpnet.
Om enheten slutter å lyse etter å ha blinket gult, er alt normalt og enheten er klar for bruk.
Har du problemer med WiFi?
For at Fjutten skal fungere trenger den WiFi. Sjekk status på internett-tilkoblingen din for å se om det er her feilen ligger.
Har du endret på det trådløse nettet ditt?
Har det skjedd endringer på nettverket ditt i det siste? Dersom det har det, kan det være her feilen ligger. For å løse problemet kan du sette opp Fjutten på nytt.
Sett opp Fjutten på nytt
Koble til strøm via USB. Sett Fjutten i oppstartsmodus ved å holde inn reset-knappen i 5 sekunder (den runde knappen mellom USB- og nettverksinngangen på baksiden). LED-lyset på forsiden blir da grønt. Følg bruksanvisningen for videre oppsett av Fjutten.